ÖĞRENCİNİN GELİŞİMİNDE ANALOG
MU DİJİTAL Mİ?
Uğur Gökhan, yayıma hazırlayan : Ziya Şefik Atun, 31 Mayıs 2018, FT.B. 00146.
İki-üç yıl önce bir
yerde okumuştum, bir üniversitenin
fotoğraf bölümünde
ders veren bir eğitmen, fotoğraf eğitiminde ilk
yıl için öğrencilerine
dijital yerine analog makine ile eğitimi şart koşmuş. Bunun gerekçelerini de uzun uzun detaylıca açıklamış. Tamamen
analog(film)makine ile eğitim almış ve günümüzde fotoğraf çekmeyi çoğumuz gibi dijital kamerayla sürdüren biri olarak bu konu dikkatimi çekti. Bu şart, analog
makine tedarik etme, film, banyo, baskı gibi konularda öğrencilere ek
masraf getirmesi açısından sıkıntı yaratmış olabilir ama eğitmenimizin bu uygulamasını haklı bulduğumu belirtip,
analog günlerini yaşamış biri olarak
nedenleri konusunda kendi düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.







