Fotograf düzenlemek…
Eren Özerdem, Yayıma hazırlayan : Ziya Şefik Atun, 23 Nisan 2018, FT.B. 00085
Bu konuyu da başka
bir yazıda anlatmak isterim…
Ancak göz ardı edilen bir şey
var : mucize sanılan fotoşop aslında
karanlık odanın dijital ortama aktarılmasıdır.
Fotoşopta
yapılan herşey karanlık oda da yapılabilir, tek farkı harcanan
zamandır. Karanlık odada 1 saat süren düzenlemeyi fotoşopta çok daha kısa sürede
yapabilirsiniz. Örnek : sepya; karanlık odada sepya için gerekli kimyasalların,
o kimyasallarla banyonun hazırlanması ve fotoğrafın işlem görmesi saatler alır; fotoşopta ise 3-5 dakika. Ancak, karanlık
odada yaptığınız
sepya tonları fotoşopta yapılandan çok farklıdır, kaldı ki
işin farklı bir boyutu da alınan keyif…!
Fotoğrafı
gerek karanlık odada gerek fotoşopta
düzenlemenin bence ciddi bir riski var; bunu gözlemlemekten öte yaşadım..
Ankara da bir fotoğraf
derneğinde benim portre atölyem Dostum Hamdi Telli’nin
de karanlık oda atölyesi var. Karanlık oda tekniklerini önce deniyoruz, geliştirmeğe
çalışıyoruz,
uyguluyoruz, bir fotoğraf
çekiyoruz, 8-10 versiyonunu
basıyoruz; iş ciddi bir şekilde çığırından
çıktı, artık fotoğraf
çok az çeker olduk, neredeyse her şeyi karanlık oda da yapıyoruz. Çekilecek konuyu hayal
etmek, konu bulmak, ışık araştırması yapmak, çektiğimiz fotoğraflarla
bir şeyler anlatmak, bunların hepsinden
uzaklaştık;
en kötüsü de fotoğraf
çekmekten uzaklaştık. Orta
halli bir fotoğraf çekip o fotoğrafı güzelleştirmek için uğraşır
olduk ve vaz geçtik.
Öğrenciler
de ayni şekilde vasat bir fotoğraf çekip
8 versiyonunu önümüze koymaya başladılar,
özellikle portre fotoğraflarında yapmağa başladılar bunu. Portre fotoğrafı hassas
bir konu : siz birilerinin yaşamına dokunursunuz, o sizin
yüreğinize; yanlış yapılmış
bir düzenleme bunların hepsini götürür.
Önce çok iyi bir fotoğraf
çekilmeli, sonradan isteyen
istediği düzenlemeyi
yapabilir. Yoksa bir fotoğraf
çekip onu düzenlemeyle iyi bir fotoğraf yapamazsınız!
İyi bir fotoğraf kafanızın içinde gelişmeye başlamalı, konu, mekan, ışık ve
kendiniz…ve deklanşöre bastığınız da iyi bir fotoğraf olacağını bilmelisiniz..sonra düzenleme yapmak isteyen
yapabilir tabii ki, ama iyi bir fotoğrafın üzerinde ve dozunda…..
Işığınız güzel olsun!
Hayal gücünüz sonsuz…!

Çok güzel bir anlatım.
YanıtlaSilTeşekkür ederiz Eren Bey.