18 Temmuz 2018 Çarşamba

8 MEGAPİKSEL| FOTOĞRAF ÇEKEBİLMEK


FOTOĞRAF ÇEKEBİLMEK
Eren Özerdim, yayıma hazırlayan : Ziya Şefik Atun, 18 Temmuz 2018, FT.B. 193.



     Fotoğraf çekebilmek, ne yazık ki, iyi bir kamera almakla, dört hafta kursa giderek makinanın teknik özelliklerini öğrenip en iyi fotoğrafın en yüksek pikselli, en büyük sensörlü makine, en pahalı objektiflerle çekilebileceğini sanmak en büyük yanılgı. 1900’ lü yıllarda çekilen olağan üstü fotoğrafların çekildiği fotoğraf makinelerinde bu teknik özelliklerin hiç biri yoktu; kaldı ki, o yıllar da çekilen bazı fotoğraflar hala çekilemedi. 


“Fotoğraf makinesinin en önemli parçası onun 30 cm. arkasında durandır.” Anasel Edems (Ansel Adams)
Büyük usta sayfalarla anlatılacak bir konuyu tek cümlede anlatmış!

          İyi fotoğraf çekmek, iyi fotoĞrafçı olmak tamâmen insanın kendi yeteneği, kendi çabası, fotoğrafa duyduğu saygı, verdiği emek ve fotoğrafı yaşamına almasıyla ilgili; yani, “pahalı bir makine alayım! Kursa gideyim! hafta sonları da çekerim.”; bu da olur ancak iyi bir hobi olur. Fotoğraf bence bir yaşam biçimidir ve öğrenmek bir ömür boyu sürer. Sanatla ilgili kuralları iyi bilmek gerekir iyi bir fotografçı olabilmek için; renk dengesi, kompozisyon, proporsiyon, perspektif, altın oran, gibi ve en önemlisi neyi nasıl çekeceğini bilmek ve karar vermek. “Ben her şeyi çekerim!” demek de yanlış, en az bir iki konu üzerinde, örneğin portre, sokak fotoğrafı vs. gibi yoğunlaşıldığı zaman doğru fotoğraf çekilir. Fotoğrafta insanlara anlatacak bir hikâye olmalıdır. Fotografçı hikâyesini izleyenlere yorumuyla anlatabilmelidir. İyi bir fotografçı olmak fotoğraf ustalarını, özellikle eski fotoğraf ustalarını izlemekten ve anlamaktan geçer. Fotoğrafın tarihini, gelişimini anlamak gerekir. Özellikle eski ustalar çok önemlidir; çünkü bugünün fotoğrafını hazırlayan onlar ve bize öğreten onlar ama ne yazık ki onları tanımıyoruz ve tanımak için bir çaba sarf etmiyoruz, kurslarda da öğretmiyorlar bize bu ustaları!
Kısacası iyi bir fotografçı kolay olunmuyor, hele bir usta olmak ömür alıyor.
Fotoğrafla yaşamak gerek!
Umarım bu konuda biraz fikir verebilmişimdir.
Güzel ışıklı günler dilerim.

Eren Özerdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder