29 Mart 2018 Perşembe

KADRAJIN YAMUĞU | FOTOĞRAFI BU KADAR ÇOK SEVİYOR MUYUZ



Ziya Şefik Atun.

29 Mart 2018., FT.B. 00001


(Bahsi geçen vidyonun bağlantısı ve tercümesi yazının sonundadır.)

"Fotoğrafı Bu Kadar Seviyor muyuz?" başlıklı ilk yazımla size "Merhaba! Hoşgeldiniz!"  diyorum.

Fotoğraf camiamızda uzun süreden beri "Fotoğraf benim için bir hayat tarzıdır" ifadesi sıkça ve üzerine basılarak kullanılır oldu.
Bu ifadenin "Fotoğraf benim aşkım!", "Fotoğrafa aşığım!", "Fotoğrafsız bir hayat düşünemiyorum!" vd. çeşitlemeleri de mevcut. Bu ifadeleri kullanan kişilerin niyetlerini okumak benim haddim değil; ancak aynı kişilerin fotoğraf çekmek maksadıyla eylemde bulunmamak için kötü hava koşullarını, gidilecek yerin uzaklığını, gidilecek yerde konaklanılacak tesisin şartlarını, o tür bir çekim için fotoğraf makinesinin ya da teçihzatının çok ağır olduğunu, o kadar süre o kadar ağır teçhizatı taşıyamayacağı, o kadar vakit ayıramayacağı vb. bahaneler ileri sürdüklerinde, açıkçası samiyetlerini, bu nesnel tutumlarını tevil edemeyecekleri için, sorgulamak ihtiyacı duymuşumdur. Bu sorgulama, benim için, bu kişileri yargılamaktan ziyade fikri ve zihni, faaliyet olmuştur hep ve dilindeki fotoğraf aşkıyla yüreğindeki fotoğraf aşkı böylesine çelişen kişelerle, denk gelip de tanışmak ve sohbet etmek imkanı bulduğumda da, bu çelişkilerinin farkına vararak kendilerini bu bahanelerden kurtarıp fotoğraf dünyasının içine eylemle daha çok dalarak fotoğraftan daha fazla keyif alabilmeleri, manen daha zenginleşebilmeleri için onlara tavsiyea ve yardımd bulunmağı ihmal etmedim.

Geçen günlerde feysbukta bir arkadaşımın paylaştığı bir viyoyu seyredince, fotoğraf çekmek için ortalama haftanın en az üç günü "Istanbul kazan ben kepçe" misali dersaadeti arşınlayan ve böylece fotoğafı çok sevdiğinden gayet emin ve, fotoğraf sevgisi konusunda çelişki yaşayan kişilere bu hususta, gözlerinin önünde somut bir örnek olmak hasebiyle, kazan-kepçe halimden söz eden ben kendimi sorgulamağa başladım : Ben fotoğrafı bu kadar seviyor muyum? 


Vidyonun tercümesi ( Ziya Şefik Atun, 29 Mart 2018)


- Banyuvangi, Endonezya.
- İnsanların benim sakat olduğumu düşünmesi saçma.
- Ben her şeyi kedime uygun bir yolla yapıyorum.
- 24 yaşındaki Ahmet Zülkarneyn fotoğrafçı.
- Arkadaşları ona "Dzoel" diyor.
- Tamam öyle dur!
- Parmaklarım olmadığı için fotoğraf makinesini yüzüme dayamam gerekiyor.
- Makineyi açıp kapamak için dudaklarımı kullanıyorum.
- Tetiğe / deklanşöre basmak için parmaklarım yerine oluşan bir parçacık deriyi kullanıyorum.
- Doğuştan böyleyim.
- Bu benim bacaklarım.
- Bunu her yerde kullanıyorum.
- Dzoel bu aracı kendi tasarlamış.
- Ailesi ve arkadaşları ona bu aracı yapması için yardım etmiş.
- Motoru motrsiklet motoru.
- Direksiyonu bir go-kart arabasından
- Freni bir motorsikletten.
- Bunu başkası sürmeğe kalksa, çok rahatsız gelir ona bu.
- Benim motorum beni istediğim her yere götürüyor.
- Uff! Gerçekten çok ağır!
- Bir internet kafede çalışıyordum
- Orada fotoğraf hizmeti de veriliyordu. 
- Sonunda, banka kredisiyle bir fotoğraf makinesi almağa karar verdim.
- Çalıştım, çalıştım, çalıştım ...
- ta ki bir fotoğrafçı olduğum kabul edilene kadar.
- İnsanların fotoğraflarımı görüp benim kim olduğumu tahmin etmelerini değil ...
- yaratıcılğımı görmesini istiyorum.
- Bu fotoğrafı ben çektim ...
- deniz seviyesinden 2800 m. yükseklikte ...
- İcen Dağı'nın krater ağızında.
- Kolaylık olsun diye üçayak kullanmadım.
- Bir kere bir yardan aşağıya yuvarlandım ...
- bir çavlanın fotoğrafını çekmek isterken.
- Tuhaf olan ise, fotoğraf makinemi gözden geçirdim ...
- yaralarım yerine ...
- çünkü makinemi hakikaten çok seviyorum.
- Fotoğraf başlangıçta benim için bir hobiydi ...
- zamanla insanlar fotoğraflarını çekmemi istemeğe başladı ...
- Kimse benim işi bu kadar ileriye göktüreceğimi tahmin bile etmiyordu.
- 800 i.s.o.yu aşarsak ...
- kirlilik / noyz / noise oluşur.
- Noktalar.
- Aşık olduğunuzda vucüdunuzda çıkan sivilceler gibi.
- Hala beni küçük gören insanlar var.
- Ama durum esikisi kadar kötü değil.
- Dzoel şu anda hukuk eğitimi görüyor ...
- bir yandan da fotoğrafçı olarak çalışıyor.
- En iyi olmak istiyorsanız, ...
-  sakat olduğunuzu kafanızdan silmelisiniz!
- Mükemmel olmak mecburiyetinde değilsiniz ...
- yaptığınız işte en iyi olmak için.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder